רק אני אשלם על טעויותיי

כתיבה – המעשה של הכתיבה הוא מעשה גדול, שני חברים בחרו להיות בעלי מקצוע, אחד מהם בחר להיות קבלן שיפוצים והשני בחר להיות מנתח מוח, המנתח מוח ברשלנותו עשה טעות הכי קטנה, טעה בעשירית מילימטר והפך את החולה למשותק לכל החיים,
ועכשיו הוא שואל מדוע כולם כועסים עלי יש לי חבר שיפוצניק שובר קירות עם פטיש… הוא טעה בשני מטר, שבר את הדלת, פיצץ צינור, והוא לא מחויב בעשר שנות מאסר, תביעות משפטיות, הפעלת הביטוח, אני רק טעיתי בעשירית מילימטר במוח וזה עשרים שנה המשפחה של האדם הזה רודפים אותי.
מה נענה לשאלתו, "ידידי מי ביקש ממך להיכנס למקצוע הזה?"
אתם יודעים, באמירת הקורבנות בתפילת מנחה, "ואם חיסר אחת מכל סממניה חייב מיתה" חייב מיתה! הוזמנתי לדבר בבית אבלים, ניגש אליי אחד האנשים ואמר לי: כבוד הרב אתה נותן פה דרשה יפה ומספר לנו כמה היהדות יפה ונעימה, אבל תסביר לי דבר אחד, לפני תפילת מנחה כל שניה הוצאתם אדם להורג, עוד חייב מיתה ועוד.. ואם חיסר חייב מיתה… חייב מיתה.. חייב מיתה.. תגידו לי, מה? זה כל הדת שלכם, להוציא אדם להורג? אמרתי לו ידידי מנתח במוח שעושה טעות אחת שולח את אותו אדם למיתה? למה?? כי אתה בחרת במקצוע מאוד מאוד רגיש, אף אחד לא ביקש ממך עשר שנים ללמוד מנתח מוח, יכולת ללמוד קבלן שיפוצים, תיתן מכה עם הפטיש גם אם מטר תזוז מהמטרה לא יקרה כלום.
אחי ורעי אנחנו בחרנו את המקצוע הזה להיות סופרי סת"ם, לחשוב שאדם אחר עשוי לשלם על הטעות שלי?? מילא אני אשלם את הטעות שלי, אני אסבול כי אני עשיתי, אבל למה שמישהו אחר יסבול ארבעים שנה ברכות לבטלה, ארבעים שנה שיכל לברוא מלאכים מהברכות, ארבעים שנה קיום מצוות עשה, כל זה הוא הפסיד בגללי?? בגלל הטעות שאני עשיתי?!
אחי ורעי לא שייך שאדם יגש למקצוע כתיבה מבלי היראת שמים כמו שלא שייך שמנתח מוח יהיה אדם חסר אחריות, היושר והמצפון היהודי שמדבר אלינו בקול גדול, אני לא מוכן שבשום אופן בעולם מישהו יסבול בגלל הטעויות שלי רק אני אשלם על טעותי ובל נשכח התשלום על טעות בכתיבה הוא תשלום קשה מנשוא ואם כך פני הדברים כל העיסוק שלי במזוזות ותפילין יהיו ביראה ובזהירות גדולה יותר.
יזכנו השם.

אולי יעניין אותך גם

הירשם לקבלת קופוני הנחה ומבצעים


המייל שלך:*