סופרי סתם בימי חול המועד

אחיי ורעיי אהוביי סופרי הסתם, בידוע אחת ההלכות המוכרות ביותר זה איסור כתיבה בחול המועד, אם כן מה אנחנו הסופרי סתם עושים בחול המועד? לכתוב אסור, לתייג אסור, לתקן אסור, אז מה אנחנו עושים בשבעה ימים הללו?
חג החירות. פעם אמר מישהו שאם פרעה היה יודע על מלאכת הסת"ם, במקום לעבוד בחומר, בלבנים, לבנות את פיתום ורעמסס, היה מושיב את כולם לכתוב מזוזות, ככה פעם מישהו אמר, העבודה של הסופרי סתם עבודת פרך. טוב, השאלה כל אחד איך הוא רואה את זה. אנחנו לא חושבים כך, אבל יש לנו עכשיו שבוע שלם, מה אנחנו עושים בשבוע הזה? בסדר, יצאנו עם הילדים, הכנו בישולים, דאגנו להרבה דברים אבל אחיי ורעיי בואו נתפוס רגע את עצמנו, מה עם לחזור על הלכות סת"ם? ההלכות הכל כך חשובות, המצילות חיים חיי משפחה, שלום בית, מצילות את כל העולם כולו, הלכות תפילין, הלכות מזוזה, הלכות ספר תורה, איך כותבים, מתי כותבים, מתי לא כותבים, צורת האות, מתי היא נפסלת, איך פוסלים את צורת האות, כל כך הרבה ספרים, כל כך הרבה התחדשויות יש בדברים האלו,
אחיי ורעיי אהוביי, מי מכם מוכן להצטרף אליי ביחד? אנחנו לא כותבים בימים האלו, אבל ניקח את החומר המשמר של כל הדברים האלה. "ואביו שמר את הדבר" מה זה שמר את הדבר? מצפה ומייחל מתי, גם רבי עקיבא אומר: כל ימיי חיכיתי מתי תבוא מצווה זו לידי ואקיימנה" יש לנו מצווה של כתיבת ספר תורה, כתיבת מזוזה ותפילין, מצווה חשובה ביותר, אנחנו השבוע עושים הכל לשנן ולחזור על ההלכות. בזמן ההמתנה אתה מצטייד בחביות של "חומר משמר" אשר בלעדיו אין בידינו לא תפילין ולא מזוזה הכל תלוי בשינון וחזרה.
מועדים לשמחה.

אולי יעניין אותך גם

הירשם לקבלת קופוני הנחה ומבצעים


המייל שלך:*